De verkoopbrief aan wensklanten: krachtige acquisitietool

De verkoopbrief dreigt soms kopje onder te gaan in het online geweld van digitale nieuwsbrieven. ‘Elk nadeel heeft zijn voordeel’, stelde de beroemde voetballer Johan Cruyff als een echte tegeltjeswijsheid. Het is de kunst om dit nadeel van een dalende populariteit om te zetten in een voordeel. Als je de kracht van de verkoopbrief goed inzet, heb je een onderscheidend communicatiemiddel in handen. Stuur geen duizenden mailings naar onbekende prospects. Dat is zoeken naar een speld in een hooiberg. Richt je pijlen op wensklanten. En stuur die een persoonlijke boodschap. Succes gegarandeerd.

Verkoopbrief schrijven of training Wervende verkoopbrieven volgen?

Wil je met een verkoopbrief of direct mail de aandacht trekken van wensklanten, voordat je telefonisch contact opneemt? Graag bedenkt Andries tekst, training & advies een originele invalshoek voor jouw mailing. Vanzelfsprekend vertaal ik dit concept in een verkoopbrief ‘zoals het hoort en scoort’. Uiteraard gebruik ik hiervoor de beproefde, zelf ontwikkelde G.E.I.S.E.R.-strategie. Interesse? Bel (06) 53 22 60 82 of klik op onderstaande button om een afspraak te maken.

Maak koude acquisitie warm op papier

Veel bedrijven zetten de verkoopbrief of direct mail in bij koude acquisitie. Vaak valt zo’n brief of mailpakket koud op het dak bij potentiële klanten. Het is schieten met losse flodders. Het werkt veel beter om je vooraf te verdiepen in een wensklant. Om acquisitie ‘warm’ te maken, gebruik ik voor verkoopbrieven een stappenplan dat ik zelf ontwikkeld heb: de G.E.I.S.E.R.-strategie. De beginletters van de 6 stappen vormen samen het woord G.E.I.S.E.R, genoemd naar de heetwaterbronnen op het ijskoude IJsland.

  • Stap 1: Geven in plaats van nemen: geef potentiële klanten een cadeautje (gimmick, tips of e-book)
  • Stap 2: Eerlijkheid duurt het langst: vertel een eerlijk verhaal
  • Stap 3: Inlevingsvermogen als start: verdiep je in de behoefte en speel daar op in
  • Stap 4: Simpel schrijven is schrappen: zet je verhaal kort en krachtig op papier
  • Stap 5: Eerlijkheid geeft identiteit: communiceer je onderscheidende karakter
  • Stap 6: Responderen is reacties vragen: neem zelf het initiatief om te bellen of te mailen

Wil je zelf met deze strategie aan de slag? Vraag dan informatie aan over de workshop ‘Wervende verkoopbrieven schrijven’.

Voorbeelden verkoopbrieven of direct mail

Gratis 11 beklijvende tips

Abonneer je op Plakkracht – de digitale nieuwsbrief van Andries tekst, training & advies. En ontvang het inspiratieboekje ‘Gereedschap van de tekstschrijver’ als welkomstcadeau: 10 gereedschappen met plakkracht en 1 uitsmijter.

Andries tekst, training & advies verstuurt nieuwsbrieven via MailChimp. Als je je aanmeldt, ga je ook akkoord met de privacy en algemene voorwaarden van MailChimp

Scripts zijn geblokkeerd, bij het invullen van contactgegevens is het privacy statement van toepassing Lees meer