Koffie werkt verslavend, storytelling ook

Waar praat jij over als je bij het koffieapparaat staat? Dreun je als een robot een lijstje op van feiten, cijfers en statistieken? Of val je een collega of relatie lastig met de activiteiten die op jouw to-do-lijstje staan, terwijl je op het knopje cappuccino drukt? Bij het koffieapparaat wil je verhalen horen. Het liefst smeuïge verhalen. Verhalen vertellen is dé oervorm van informatie-overdracht. Je leert elkaar beter kennen, je inspireert elkaar en je maakt verbinding. Tussen koffie en storytelling bestaat een opvallende overeenkomst, die verder gaat dan de verslaving alleen.

Blijf plakken met een persoonlijk verhaal

Als tekstschrijver, blogger en storyteller ben ik dol op storytelling. In mijn communicatie gebruik ik graag de plakkracht van verhalen vertellen. In mijn elevator pitch, in de blogs die ik schrijf (voor mezelf en voor klanten), in social media updates op LinkedIn, Facebook en Instagram, in de video’s die ik opneem en op YouTube plaats en tijdens de workshops en gastpresentaties die ik verzorg. Een persoonlijk verhaal is leuk om te vertellen en naar te luisteren. En bovendien makkelijk te onthouden én door te vertellen. Laat jij binnenkort ook je boodschap beklijven de inzet van storytelling?

Gratis 7 opbrengsten van storytelling

Twijfel je of je persoonlijke verhalen wilt inzetten in je zakelijke communicatie? Abonneer je op Plakkracht: de digitale tips van Andries tekst, training & advies. En ontvang als welkomstcadeau het inspiratieboekje ‘Hoe drink jij je verhalen’. Dit e-book geeft je 7 voordelen als je storytelling toepast in je online en offline communicatie.

Andries tekst, training & advies verstuurt nieuwsbrieven via MailPoet. Als je je aanmeldt, ga je ook akkoord met de privacy en algemene voorwaarden van Mailpoet.