Personal branding als start van storytelling

Durf jij te laten zien en horen wie je bent en waar je voor staat? Lukt het om je onderscheidend vermogen, de hartstocht voor je vak en je ambitie onder woorden te brengen. Andries tekst, training & advies klimt graag in de pen om je daarbij te helpen. Ik bedenk en schrijf persoonlijke verhalen waarin relaties en klanten je direct herkennen. In mijn filosofie halen storytelling en personal branding het beste in elkaar naar boven. Vanzelfsprekend acteer ik hierbij niet op eigen houtje. De wisselwerking met jou als ondernemer én mens is onmisbaar om een onderscheidend, persoonlijk verhaal te vertellen.

Stem alle communicatie op elkaar af

Wil jij ook een onuitwisbare indruk maken bij potentiële klanten? Stem je offline en online communicatie af op je fysieke presentaties. Denk daarbij niet alleen aan bedrijfspresentaties, elevator pitches en pecha kucha’s. Ook op social media, in blogs en in videopitches is het belangrijk om je stem te laten doorklinken. Denk goed na over welk persoonlijk verhaal je wilt vertellen. En geef hier op diverse communicatiekanalen een eigen draai aan. Herkenbaarheid is daarbij een belangrijk criterium. Je bent spekkoper als relaties je stijl herkennen, als je opvalt tussen de concurrentie en als de gunfactor in jouw voordeel werkt.

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen

Wie is de persoon achter je bedrijf? Heb je dar wel eens grondig over nagedacht? Klanten doen zaken met mensen, niet met bedrijven. Met personal branding kies je voor een unieke stijl van presenteren. Reken af met eenheidsworsten en stop met papegaaien of na-apen. Je bent immers geen grijze muis. Loesje verwoordt dat op prachtige wijze: ‘Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen’. Enkele jaren geleden nam ik deel aan een netwerketentje. Aan tafel zaten 3 NLP-coaches. De eerste vertelde haar verhaal. De tweede zei: ‘Je haalt me de woorden uit de mond’. En de derde sloot af met: ‘Hier heb ik niks meer aan toe te voegen’. Zo onderscheid je je dus niet.

Voorbeelden bedrijfsnamen en merkbeloftes

Er zijn 1001 tekstschrijver in Nederland. Andries is de enige die zich positioneert met de merkbelofte: ‘Schrijven om te beklijven’. In al mijn offline en online communicatie klinkt deze merkbelofte door. Onderstaande voorbeelden zijn van mijn hand:

  • Paul Regel Energie (Beugen): Ideeën van vandaag, rendement van morgen (Bedrijfsnaam en tagline)
  • Eggs & More (Eindhoven): Kies eieren voor je geld (Bedrijfsnaam en tagline)
  • Leads & Meets: klanten vinden en binden (Bedrijfsnaam en tagline)
  • Stalen neuzen (Veldhoven): training en advies in veilig(er) werken (bedrijfsnaam en tagline)
  • Revenew (Oirschot): merkbaar beter verkopen (tagline)
  • Branding topics (Helmond): trending creations (bedrijfsnaam en tagline)
  • Breen Services (Geldrop): Share IT, multiplie your impact (Bedrijfsnaam en tagline)
  • Papilio Vitale (Oss): Gezonde geest in een vitaal lichaam (tagline)

5 tips van Pippi Langkous voor Personal Branding met plakkracht

Ben jij als ondernemer ook gebrand op een authentieke uitstraling? Maak dan kennis met de universele levenslessen van Pippi Langkous. En geef een flinke dosis Koenraads kleefpasta aan je personal branding.

Andries tekst, training & advies verstuurt nieuwsbrieven via MailPoet. Als je je aanmeldt, ga je ook akkoord met de privacy en algemene voorwaarden van Mailpoet.

tekstschrijver personal branding