Leer verkoopbrieven schrijven met G.E.I.S.E.R.-strategie

Veel ondernemers zetten koude acquisitie in om nieuwe klanten te werven. Als tekstschrijver vraag ik me hierbij altijd af: schiet je liever met hagel of met scherp? Zelf heb ik goede ervaringen met een warme, meer persoonlijke aanpak van acquireren. Deze aanpak heb ik genoemd naar de bijzondere heetwaterbronnen op IJsland: G.E.I.S.E.R.-strategie. De afzonderlijke letters van deze strategie vormen de beginletters van 6 afzonderlijke stappen om je acquisitie op papier warm en persoonlijk te maken.

Incompanytraining ‘Wervende verkoopbrieven schrijven’

De incompany-training Verkoopbrieven of acquisitiebrieven schrijven wordt bij voorkeur gegeven op een inspirerende locatie. Rust en ruimte zijn belangrijk om je creativiteit te prikkelen en om originele invalshoeken te bedenken. In groepjes van 6 – 8 deelnemers ga je aan de slag met je eigen teksten. Behalve op verleiden van je lezer, ligt de nadruk ook op  de helderheid van je tekst. Stijl, woordkeuze en ritme spelen daarbij een belangrijke rol. Durf jij samen met collega’s jouw teksten kritisch onder de loep te nemen? Sta je open voor opbouwende feedback? En wil je de teksten van je mailings, blogs of folders naar een hoger plan tillen? Dan is deze training jou op het lijf geschreven. Interesse? Bel (06) 53 22 60 82 of vraag via het contactformulier meer informatie aan.

Incompanytraining ‘Verkoopbrieven schrijven’ in vogelvlucht:

  • Doelgroep: ondernemers of medewerkers communicatie / marketing
  • Aantal deelnemers: 6 – 8
  • Voorbeelden uit eigen schrijfpraktijk als basis
  • Veel persoonlijke aandacht en interactie
  • Focus op boeiend, begrijpelijk en beklijvend schrijven (BBB-stappenplan)
  • Feedback op eigen teksten en die van anderen
  • Prijs en data in overleg

Reacties deelnemers workshop Verkoopbrieven schrijven

‘Wanneer je gebruik maakt van de diensten van André, weet je zeker dat je over extra commerciële bagage beschikt, op de weg naar succes. André vertelt boeiend, inspirerend en enthousiast. Hij is praktisch ingesteld en staat met beide voeten stevig op de grond. Juist omdat ik zelf moeite heb met blabla verhalen, viel André me extra op in positieve zin. Tips van André zijn bruikbaar en direct toepasbaar. Het bijwonen van een cursus van André, maakt je wakker, geeft je nieuwe inzichten en zorgt ervoor dat je met extra daadkracht het volgende project aanpakt. Gewoon Doen dus.’

Michel Risseeuw
Michel RisseeuwGDO commerciële opleidingen

‘Ik heb bij André de workshop ‘wervend schrijven volgens de G.E.I.S.E.R.-strategie’ gevolgd voor mijn werk. De training was interessant en liet je op een kritische manier naar je eigen acquisitiebrief/materiaal kijken. Hij vertelde dingen die je in je brief kunt zetten om op een positieve manier de aandacht te trekken. Zelfs dingen die mensen altijd geleerd hebben om niet te doen. Hij vertelt enthousiast en vol passie over dit onderwerp en je kunt het met zekerheid gaan toepassen op je eigen materiaal. Als je nog hulp nodig hebt om zijn informatie passend te maken voor je eigen materiaal, dan is hij ook bereid om met jou nog een keer alleen om de tafel te gaan zitten. Echt een aanrader voor alle ondernemers! Het maakt niet uit of je wel of geen moeite hebt met acquisitie… Het kan altijd beter, toch.’

Ineke van Gameren
Ineke van GamerenService2Office (Breda)

Geven in plaats van nemen

De eerste letter van het woord G.E.I.S.E.R. staat voor ‘Geven in plaats van nemen’. Door te GEVEN laat je aan een nieuwe of een potentiële klant zien dat je waarde hecht aan de relatie. En dat het de moeite waard is om hierin te investeren. Lees mijn blog ‘Als je geeft, smaken jouw acquisitiebrieven naar meer’ voor tekst, uitleg, voorbeelden en tips.

Eerlijkheid duurt het langst

Als ondernemer maak je graag een onuitwisbare indruk op klanten en relaties. Met een EERLIJK verhaal hoef je je nooit in bochten te wringen. Zorg dat elk woord in je acquisitiebrief raak is. Zo voorkom je misverstanden. Nieuwsgierig naar bruikbare tips? Lees dan mijn blog ‘Acquisitiebrief schrijven. Speel jij blufpoker of open kaart?’

Inlevingsvermogen als start

Inlevingsvermogen is onmisbaar voor een boodschap met kleefkracht. Elke potentieel nieuwe klant wordt graag persoonlijk aangesproken. Zowel in tone-of-voice als in aanbod. Benieuwd hoe je empathie toont in je acquisitiebrief? Lees het blog ‘Verkoopbrief zonder inleving: klatergoud is waterkoud’ voor voorbeelden en bruikbare tips.

Simpel schrijven is schrappen

Een helder geschreven tekst nodigt meer uit om te lezen dan een ontoegankelijke woordenbrij op papier. Leg je tekst regelmatig opzij. En schroom niet om te schrappen. Net zo lang tot dat je de kern raakt. Nieuwsgierig hoe dat in zijn werk gaat? Benut dan de 10 tips uit ‘Copywriting: raak in tekst en beeld de kern van je boodschap’.

Eigenheid geeft identiteit

Met het oog op personal branding is EIGENHEID een belangrijke voorwaarde. Hoe laat je je EIGEN stem doorklinken in je acquisitie? En hoe geef je aan je verkoopbrief een herkenbare uitstraling. In mijn blog ‘Authentiek communiceren? Vertel je eigen verhaal’ geef ik enkele handige tips.

Responderen is reacties vragen

Leun je achterover in afwachting van een reactie op je acquisitiebrief? Of houd je de touwtjes in handen? Blijf aan zet als je een persoonlijke brief geschreven hebt. Ga nu razendsnel naar ‘Ontlok reacties in verkoopbrief en verhoog de respons’ voor enkele concrete tips die je direct kunt toepassen.