Storyteller van bedrijfsverhalen die beklijven

De plakkracht van een goed verhaal is onovertroffen. Via overlevering hebben eeuwenoude verhalen nog niks aan kracht ingeboet. Ze inspireren en geven inzicht. Denk maar aan de Bijbelverhalen uit het oude testament, de sprookjes van de gebroeders Grimm of Hans Christian Andersen, Griekse mythen of Noorse sagen. Een klassiek en aantrekkelijk opgebouwd verhaal geeft inzicht en is gemakkelijk te onthouden en door te vertellen. Als ondernemer probeer je ook met vallen en opstaan je doel te bereiken. In jouw worsteling gaat een persoonlijk, herkenbaar verhaal schuil. Als storyteller laat ik je dit verhaal graag vertellen.

Zelf storytelling toepassen?

Storytelling werpt z’n vruchten af voor elk verhaal dat jij als ondernemer vertelt. Niet alleen voor een Elevator Pitch van 40 seconden of een bedrijfspresentatie van 10 minuten. Maar ook voor blogs, content marketing of berichten op social media. Maak je verhaal persoonlijk en geloofwaardig. Bouw een moment van inzicht in. En durf je kwetsbaar op te stellen. Borstklopperij en storytelling staan haaks op elkaar. Wil je storytelling toepassen voor je bedrijf? Bel (06) 53 22 60 82 of klik op onderstaande button om een afspraak te maken.

Wat is storytelling?

Storytelling is een beproefde marketingstrategie om (potentiële) klanten of medewerkers te informeren, bewust te maken, te overtuigen en in beweging te krijgen. Verhalen geven grip op de omringende wereld, geven inzicht in complexe gebeurtenissen en brengen samenhang aan. Verhalen sluiten ook aan op de werking van ons brein. Onze hersenenen hebben immers moeite om losse feiten en cijfers te ordenen. Onze voorouders waren er al op ingesteld om verhalen te onthouden en door te vertellen.

Wanneer zet je storytelling in?

Storytelling werpt z’n vruchten af als je de beroemde Waarom-vraag wilt beantwoorden in je offline en online communicatie. Gebruik storytelling om:

  • vorm en inhoud te geven aan content marketing
  • klanten en medewerkers te binden aan je bedrijf
  • medewerkers te overtuigen van een cultuur- of organisatieverandering
  • authentiek en persoonlijk te communiceren

Persoonlijke verhalen: waarborg voor (ver)binding en draagvlak

Persoonlijke verhalen zorgen voor (ver)binding en draagvlak. Ze slaan een brug tussen jouw organisatie, het merk dat je wilt uitstralen (personal branding) en de potentiële klanten die je voor ogen hebt. De kleefkracht ontstaat door de ideale mix van:

  • inlevingsvermogen: rekening houden met je doelgroep
  • zeggingskracht: gebruik van de juiste woorden
  • verbeeldingskracht: gebruik van de juiste metaforen en voorbeelden
  • inzicht: het einddoel dat jij – als held – met vallen en opstaan bereikt
  • conversie: de nieuwsgierigheid om af te spreken

Tevreden opdrachtgevers?

‘André Driessen heeft Incassoplein als bedrijf en mij persoonlijk naar een hoger plan getild. Creativiteit en deskundigheid gaat hand in hand bij André. Hij heeft aan een half woord genoeg en van zijn werk spat de creativiteit af. Het is een feest om met André te werken, een betere professional in zijn vak ben ik nog niet tegengekomen.’

Maarten BijleveldIncassoplein credit management (Eindhoven)

‘André denkt in metaforen, een betere schakel kun je niet hebben om beeld en tekst elkaar te laten versterken. Want taal – en dan geschreven – is toch de eerste en enige wijze van communiceren. Chapeau voor André in zijn wijze van storytelling, creatief en kundig, speels met taal voor deze in mijn ogen lastige opdracht’

Roel van HoofFinancial Life Planner (Eersel)

‘Een digitale schouderklop heeft André zeker verdiend. Een tovenaar met woorden. Betrokken en bezielend mens. Gedreven om een mooi resultaat neer te zetten. En dus ere wie ere toekomt. Oftewel in goed Nederlands : highly recommended!’

Monique de VosDepartures (Eindhoven)

Blogs over storytelling

Scripts zijn geblokkeerd, bij het invullen van contactgegevens is het privacy statement van toepassing Lees meer