Content marketing inzetten

Content marketing inzetten: ga jij ook direct kopje onder

Content marketing inzetten: ga jij ook direct kopje onder? Verlang jij als ondernemer ook terug naar die goeie, ouwe marketingtijd? Als MKB-ondernemer schakelde je een reclamebureau in voor een onderscheidende profilering. Voor je vindbaarheid was het belangrijk om een betaalde vermelding te hebben in de Gouden Gids. Je plaatste regelmatig een advertentie in het plaatselijke […]

Bloggen op LinkedIn met stappenplan uit De Plakfactor

Bloggen op LinkedIn? Zo vertel je S.U.C.C.E.S.-vol verhalen

Bloggen op LinkedIn? Zo vertel je S.U.C.C.E.S.-vol verhalen Elk medium kent hemelbestormers. Dat geldt ook voor bloggen op LinkedIn. Wat me bij veel blogs – ook op LinkedIn opvalt – is dat veel bloggers op de hemelpoort kloppen. Een enkele keer hard. Meestal zachtjes en vrijwel altijd onhoorbaar. Wie aanklopt, wil binnenkomen. Bij voorkeur in […]

Communiceren als vlinder? Ontpop je als Rupsje Nooitgenoeg

Communiceren als vlinder? Ontpop je als Rupsje Nooitgenoeg Voorlezen uit Rupsje Nooitgenoeg van Eric Carle. Het is een feest voor de zintuigen. Met grote ogen kijken mijn zoontje Julian en dochtertje Annabel hoe een klein, hongerig rupsje verandert in een prachtige vlinder. Als ondernemer wil je dat natuurlijk ook: communiceren en kleurrijk worden, vleugels krijgen […]

Zakelijk bloggen - zorg dat je zichtbaar bent

Zakelijk bloggen: 10 redenen om zichtbaar te zijn

Zakelijk bloggen? 10 redenen om zichtbaar te zijn Starten met zakelijk bloggen? De goeroes zijn het er unaniem over eens. Wil je online zichtbaar zijn, dan schrijf je regelmatig een blog. Zelf blog ik al ruim 15 jaar. Voor mezelf en voor klanten heb ik al honderden blogs geschreven. En nog steeds steek ik veel […]

Blog of advertorial - waartoe laat jij je verleiden

Advertorial, blog of Linkedin-artikel: waartoe laat jij je verleiden?

Advertorial, blog of Linkedin-post? Waartoe laat jij je verleiden? Zakelijke magazines of bedrijfsbladen vallen regelmatig op de deurmat. Als tekstschrijver leverde ik jarenlang een bijdrage hieraan. Tientallen advertorials heb ik geschreven. Ik ontmoette de mens achter de ondernemer, schreef een tekst over zijn ambities en kreeg er nog voor betaald ook. Mijn bankrekening was minder […]

Verleidelijke metatags schrijven

Verleidelijke metatags schrijven? Gebruik 7 beproefde tips

Verleidelijke metatags schrijven? Gebruik 7 beproefde tips Voor de komst van het internet en zoekmachines als Google stonden kranten vol met advertenties. Deze advertenties hadden één doel: lezers verleiden tot een bepaalde actie. Denk aan het kopen van een product of het bellen van een bepaald telefoonnummer. Ook de organische zoekresultaten in Google zien eruit […]

Hoe schrijf je goede webteksten

Hoe schrijf je goede webteksten? 5 tips waarmee je scoort in Google

Hoe schrijf je goede webteksten? 5 tips waarmee je scoort in Google Wat vind je prettiger: lezen vanaf het beeldscherm of lezen vanaf papier? Wil je het verschil ervaren? Neem dan de proef op de som. Lees eerst een boek, krant of magazine. En lees daarna de teksten op enkele websites. Wat valt je op? […]

tips voor het schrijven van webteksten

7 beproefde tips voor het schrijven van webteksten

7 beproefde tips voor het schrijven van webteksten Wees eens eerlijk. Sleutel je zelf aan je auto of ga je naar een garage voor een reparatie, een kleine/grote beurt of een Apk-keuring? Als je een nieuwe huisstijl en website nodig hebt, ga je dan zelf aan de slag? Of vertrouw je op de ideeën en […]

Respons verkoopbrief verhogen

Respons verkoopbrief verhogen? Vraag om reacties

Respons verkoopbrief verhogen? Vraag om reacties Een geasfalteerde weg loopt prettiger dan een straat met kinderkopjes. Dat geldt voor een wandeling. Maar ook voor mijn eerste schreden op het reclamepad. Halverwege de jaren negentig van de vorige eeuw kon ik geen werk vinden bij een reclamebureau. Daarom maakte ik als net afgestudeerde tekstschrijver van de […]

Authentiek communiceren

Authentiek communiceren? Vertel je eigen verhaal

Authentiek communiceren? Vertel je eigen verhaal Duivelse dilemma’s nemen soms je overtuigingskracht onder vuur. Wat doe jij? Vertrouw je op je eigen kracht? Of verkoop je je ziel aan de duivel? 10 jaar geleden kwam zo’n dilemma op mijn pad. Bij een toonaangevend reclamebureau verving ik een senior copywriter die met zwangerschapsverlof ging. Al snel […]