Teksten zelf schrijven - blog Andries

Zelf teksten schrijven: gesneden koek of andere koek?

Zelf teksten schrijven: gesneden koek of andere koek? Een gewetensvraag. Schrijf je de teksten van je website zelf? Of neem je een SEO-tekstschrijver in de arm voor je webteksten en blogs? Welke keuze je ook maakt: voor een zoekmachine als Google is het belangrijk dat je regelmatig nieuwe content plaatst. Periodiek creëren en publiceren van […]

freelance tekstschrijver inschakelen

Freelance tekstschrijver inschakelen? 10 redenen om dit WEL te doen

Freelance tekstschrijver inschakelen? 10 redenen om dit WEL te doen Als freelance tekstschrijver ben ik gewend om voor zeer gevarieerde opdrachten in de pen te klimmen. Vaak krijg ik een schouderklopje voor de beklijvende teksten die ik schrijf. Een enkele keer druipt de ontevredenheid van het gezicht van mijn opdrachtgever af. Een tekstklus herinner ik me als […]

Vergroot usability website met 10 handige tips

Vergroot usability website met 10 handige tips Ronddolen in een doolhof: het blijft een leuk tijdverdrijf. Zeker als mijn kinderen vooroplopen. Links, rechts, nog een keer links. Steeds weer slaan ze een paadje in. Totdat het weggetje doodloopt. Teleurgesteld komen ze tevoorschijn. Terwijl ik hun stappen volg, denk ik aan al die doolhoven op internet. […]

Hoe schrijf je goede webteksten

Hoe schrijf je goede webteksten? 5 tips waarmee je scoort in Google

Hoe schrijf je goede webteksten? 5 tips waarmee je scoort in Google Wat vind je prettiger: lezen vanaf het beeldscherm of lezen vanaf papier? Wil je het verschil ervaren? Neem dan de proef op de som. Lees eerst een boek, krant of magazine. En lees daarna de teksten op enkele websites. Wat valt je op? […]

Stel vragen in je tekst

Stel vragen in je tekst: dialoog levert meer op dan monoloog

Stel vragen in je tekst: dialoog levert meer op dan monoloog Als je op het beeldscherm de juiste vragen stelt, vergroot je de kans op een online dialoog. Wanneer je met elkaar in gesprek gaat, ontstaat er interactie. De optelsom van actie en reactie is interactie. Een simpele vraag illustreert wat ik bedoel. ‘Wil je […]

teksten scannen

Teksten scannen: waar laat jij je oog op vallen?

Teksten scannen: waar laat jij je oog op vallen? Als jongetje van 9 jaar sta ik bovenop de vuurtoren in Westkapelle. Tijdens de vakanties naar Zoutelande waren mijn vaders verrekijker en ik onafscheidelijk. Vanuit de duinen of vanaf een vuurtoren heeft Walcheren prachtige vergezichten. De verrekijker heeft als metafoor diverse betekenissen die ik als copywriter […]

Stel vragen in je tekst

Schrijven in spreektaal: gemakkelijker gezegd dan geschreven

Schrijven in spreektaal: gemakkelijker gezegd dan geschreven Schrijf alsof je een gesprek voert. Een betere schrijftip heb ik niet voor je. Het maakt niet uit of je via een brief communiceert. Of via een blog of webpagina op het beeldscherm. Ga een dialoog aan in gewone-mensentaal. En voorkom een monoloog in wollige taal of een […]

Vertel authentieke verhalen - blog Andries

Wees geloofwaardig, vertel authentieke verhalen

Wees geloofwaardig, vertel authentieke verhalen De reclamewereld krijgt vaak het verwijt dat marketeers, ontwerpers en copywriters gebakken lucht verkopen. Dat klopt. Met schade en schande ben ik er zelf ook achter gekomen. Tijdens mijn opleiding Nederlands doceert mijn leermeester over de kunst van het verleiden. Bij het vak Copywriting & Reclame vertelt hij hartstochtelijk hoe […]

content delen via social media

Steek je kop niet in het zand. 3 redenen voor content delen op LinkedIn

Steek je kop niet in het zand. 3 redenen voor content delen op LinkedIn Content delen op LinkedIn: steeds meer ondernemers plaatsen, liken, delen en becommentariëren berichten, afbeeldingen en video’s op het grootste zakelijke platform.  Het aantal actieve gebruikers neemt nog steeds toe. Sommige ondernemers werpen dagelijks een blik op hun tijdslijn, maar delen zelf […]

Tips voor zakelijk bloggen

Zakelijk bloggen of kijk je liever porno op tv

Zakelijk bloggen of kijk je liever porno op tv ‘Ik word een beetje moe van al die bloggers’, zucht de accountmanager van een financieel adviesbureau. ‘Je hoeft geen blogs te lezen als je dat niet wilt’, pareer ik. ‘Mijn mailbox stroomt over met uitnodigingen om blogs te lezen’, reageert hij geïrriteerd. ‘Ik heb geen behoefte […]