Contentkalender voor social media maken

Het lijkt zo eenvoudig: waardevolle content delen via sociale media. Als je begint met content marketing heb je ongetwijfeld inspiratie genoeg voor interessante onderwerpen of originele invalshoeken. Na verloop van tijd droogt de inspiratie op, mis je de benodigde creativiteit of regeert een agenda vol deadlines je dagelijkse planning. Als je vorm en inhoud wilt geven aan content marketing, is een contentkalender een onmisbaar hulpmiddel. Zo creëer structuur, overzicht en rust. Zet je zo’n kalender zelf op papier? Of schakel je Andries tekst, training & advies in voor het maken van een contentkalender voor social media.

Afspraak maken voor contentkalender voor social media

Wil je handen en voeten geven aan de inzet van social media? Ga dan strategisch te werk en kies voor een gestructureerde aanpak. Stippel eerst een heldere contentstrategie uit en maak dan met een contentkalender een planning voor je updates. Andries tekst, training & advies helpt je graag een handje. Interesse? Bel (06) 53 22 60 82 of vul onderstaand contactformulier in om een afspraak te maken voor het opstellen van een contentkalender voor social media.

Wat is een contentkalender?

Een contentkalender is een planningsdocument voor je social media-updates, zoals afbeeldingen, blogs, video’s, animaties of geluidsopnames. Met dit document houd je precies bij welke content je op welke dag en welk tijdstip gaat delen. Op deze manier deel je altijd hoogwaardige content met je doelgroep. Met een contentkalender werk je bovendien vooruit. Ook als je weinig tijd of inspiratie hebt, biedt dit hulpmiddel uitsluitsel.  En lest best: je voorkomt dat je met hagel schiet. Je weet immers ruim van tevoren welke content je gaat delen, wie verantwoordelijk is voor de creatie en welke kanalen je inzet.

Contentkalender voor social media maken? Gebruik 5 beproefde tips

Bij het opstellen van een contentkalender hoef je het wiel natuurlijk niet opnieuw uit te vinden. Graag helpt Andries tekst, training & advies je om dit belangrijke hulpmiddel samen te stellen, te onderhouden en te gebruiken. Vooruitlopend op onze afspraak deel ik alvast 5 beproefde tips:

  • Stippel een contentstrategie uit. Zo’n strategie geeft richting en structuur aan je activiteiten.
  • Houd de trends in je vakgebied en de updates van concurrenten nauwlettend in de gaten.
  • Volg de ‘trending topics’ op Twitter op de voet, zo weet je welke onderwerpen ‘actueel’ zijn.
  • Stem frequentie af op je doelgroep, eigenschappen van het kanaal en je beschikbare tijd.
  • Gebruik een template voor het maken van een contentkalender (online kun je talloze templates downloaden).

Gratis 11 krachtige blogtips

Zonder deze beproefde tips blijf je aanmodderen met je blog. Dat is toch zonde. Abonneer je op Plakkracht – de digitale nieuwsbrief van Andries tekst, training & advies. En ontvang het inspiratieboekje ‘Bloggen als krachtenspel’ als welkomstcadeau.

Andries tekst, training & advies verstuurt nieuwsbrieven via MailChimp. Als je je aanmeldt, ga je ook akkoord met de privacy en algemene voorwaarden van MailChimp

Scripts zijn geblokkeerd, bij het invullen van contactgegevens is het privacy statement van toepassing Lees meer