E-mailings: speel razendsnel in op respons

De e-mailing of digitale mailing is de kameleon onder de (digitale) communicatiemiddelen. Kameleons hebben het vermogen om zich aan te passen aan hun natuurlijke omgeving. Zo vallen ze nauwelijks op bij hun prooien en tegenstanders. Met hun extreem lange tong slaan ze snel en genadeloos toe. De kracht van een e-mailing schuilt in maatwerk en meetbaarheid. Na het versturen van een e-mailing zie je in één oogopslag wie de digitale mailing heeft geopend en via welk item ze hebben doorgeklikt naar je website. Deze informatie is goud waard. Het is de kunst om daar vervolgens met de juiste actie op in te spelen. Interesse? Bel (06) 53 22 60 82 of vul het contactformulier in om een afspraak te maken.

Content e-mailings: boeiend, begrijpelijk en beklijvend

Een papieren mailing is een krachtige acquisitietool om de aandacht van wensklanten te trekken. De kracht van een digitale mailing gaat een stap verder. Natuurlijk zijn e-mailings prima communicatiemiddelen om klanten op de hoogte te houden van acties, producten, casussen of trainingen. Met gerichte items verleid je klanten en relaties om door te klikken naar landingspagina’s op je website.  Achter de schermen van je nieuwsbriefmodule of CMS-systeem kun je vervolgens zien wie er doorklikt,  hoe lang iemand op een pagina blijft hangen en hoe zijn surfgedrag op je website eruit ziet. Zorg dus dat de content van je e-mailing boeit, begrijpelijk is en beklijft.

Ultieme doel e-mailmarketing: mailadressen verzamelen

E-mailmarketing is een geweldige manier om interesse van prospects en klanten te meten en daarop in te spelen. Je hebt alleen een naam en een e-mailadres nodig. Met de huidige Spam-wetgeving mag je niet zomaar Jan en Alleman onaangekondigd een e-mailing. Je hebt de toestemming nodig via een dubbele opt-in. Op deze manier bevestigen ontvangers van je digitale nieuwsbrief hun interesse met een controlemail. Deze mail ontvangen ze na hun registratie (opt-in). Je snapt dat potentiële klanten hun e-mailadres niet zo maar geven. Daar moet je wel iets voor doen. Zet een cadeautje tegenover een abonnement op je digitale nieuwsbrief: een gratis e-book, whitepaper, stappenplan of videotip.

Voorbeelden e-mailings

  • Frencken Nieuws – digitale nieuwsbrief Frencken Handel en Service (Eindhoven)
  • Collactive Courant – digitale nieuwsbrief Collactive Credit Management (Eindhoven)
  • Spotlight – digitale nieuwsbrief Bazelmans AVR (Veldhoven)
  • Pleinpraat – digitale nieuwsbrief Incassoplein – Eindhoven
  • Nieuwsbrief GrowPro  (Oogst- en registratiesysteem Soft-Solutions, Roggel)

Gratis 11 krachtige blogtips

Zonder deze beproefde tips blijf je aanmodderen met je blog. Dat is toch zonde. Abonneer je op Plakkracht – de digitale nieuwsbrief van Andries tekst, training & advies. En ontvang het inspiratieboekje ‘Bloggen als krachtenspel’ als welkomstcadeau.