Professionele landingspagina’s: garantie voor meer conversie

Parachutisten houden van spanning en avontuur. Het uitzicht tijdens de sprong is vaak adembenemend. Toch zijn ze blij als ze weer veilig landen. Voor een reclame- of marketingcampagne geldt precies hetzelfde. Je kunt met een video, commercial, brochure of e-mailing (potentiële) klanten prima vermaken. Sommige campagnes zijn echte hoogvliegers qua humor, sensatie of aantrekkingskracht. Uiteindelijk draait het maar om één ding: ze moeten terecht komen op een speciaal ingerichte pagina op uw website. Deze zogenoemde landingspagina’s zorgen voor meer conversie. Landingspagina’s schrijven is een aparte tak van sport binnen SEO-teksten schrijven.

Kracht landingspagina: meten = weten

Aandacht trekken van potentiële klanten is vergelijkbaar met de sprong die een parachutist vanuit een vliegtuig maakt. De landing is het belangrijkste onderdeel van de sprong. Bij veel campagnes komen klanten in een vrije val terecht. Een landingspagina fungeert als een krachtig vangnet. Zo’n pagina is een perfect instrument om inzicht te krijgen in de volgende cijfers:

  • hoeveel klanten en respondenten landen op deze landingspagina
  • hoe lang blijven ze ‘plakken’ op de ze online plek
  • hoeveel personen klikken op de ‘call-to-action’

Tips voor behouden vlucht en geslaagde landing

Hoe bedenk, ontwerp en schrijf je nu succesvolle landingspagina’s? Vanzelfsprekend leiden er meer luchtwegen naar een geslaagde landing. Om (potentiële) klanten te verleiden, heb ik 5 vuistregels op een rij gezet. Je kunt deze regels gebruiken voor elke marketingcampagne die uitmondt in een ‘geslaagde sprong en landing’. Maak er dus gebruik van bij banners, (online) advertenties, digitale nieuwsbrieven, digitale handtekeningen en AdWord-campagnes.:

  • trek de aandacht in beeld, verleid in woorden om door te klikken
  • de call-to-action springt in de opmaak direct in het oog
  • overdaad schaadt en leidt af: kies per actie dus 1 landingspagina
  • inhoud advertentie of e-mailing loopt geruisloos over in landingspagina
  • optimaliseer je landingspagina voor Google met de juiste zoekwoorden

Succesvolle landingspagina’s bedenken en schrijven?

Landingspagina’s schrijven is geen lastige opgave. Het is belangrijk dat je de juiste keuzes maakt en je aan bovenstaande vuistregels houdt. Natuurlijk hoef je de sprong niet alleen te maken. Andries tekst, training & advies springt graag met je mee. Interesse?  Vraag telefonisch (06) 53 22 60 82) of via het contactformulier informatie aan over het schrijven van landingspagina’s.

Gratis 11 krachtige blogtips

Zonder deze beproefde tips blijf je aanmodderen met je blog. Dat is toch zonde. Abonneer je op Plakkracht – de digitale nieuwsbrief van Andries tekst, training & advies. En ontvang het inspiratieboekje ‘Bloggen als krachtenspel’ als welkomstcadeau.