Social media: buitenkans voor interactie met je doelgroep

Facebook, LinkedIn, Twitter, YouTube, Pinterest  of Instagram: social media zijn niet meer weg te denken uit onze communicatie met prospects en klanten. Natuurlijk kun je je kop – net als struisvogels – in het zand steken en op de traditionele wijze blijven communiceren. De kans is groot dat klanten je bedrijf in de toekomst links laten liggen en voor de concurrentie kiezen. Wees dus alert op nieuwe online ontwikkelingen. En gebruik social media als Facebook, Twitter en LinkedIn op de manier zoals het hoort en scoort.

Werk strategisch aan een sterk merk

Veel ondernemers beginnen enthousiast via social media te communiceren. Na enkele weken is de inspiratie opgedroogd en verstomt hun online stem. Jammer, dat is pure verspilling van tijd en energie. Zet social media strategisch in en werk bij voorkeur met een social media-agenda. Met de juiste strategie en content verleid je klanten om naar je website door te klikken. Je bedrijf krijgt zo een onderscheidend gezicht. Je werkt stap voor stap via personal branding aan een sterk merk. En je geeft klanten de mogelijkheid om feedback te geven. Kortom: communiceren via social media is interactie pur sang.

Inhoud en frequentie content

Updates plaatsen op LinkedIn, berichten posten op Facebook of twitteren, is verslavend. Voorkom dat je door al die prikkels de weg kwijt raakt in het online landschap. Welke content is nu geschikt om via social media te delen met de buitenwacht? En welke frequentie moet je daarbij aanhouden? Twitter, Facebook en LinkedIn hebben hun eigen spelregels. Houd daar rekening mee. Dezelfde boodschap delen via verschillende media delen, is prima. Varieer wel in teksten en afbeeldingen.

Neem abonnement op social media updates

Wil je social media strategisch inzetten? Stippel dan een duidelijke strategie uit. Bepaal je doelstelling, kies je onderwerpen en stel een planning op. Andries tekst, training & advies wil je daarbij graag ondersteunen. Op basis van je social-mediastrategie kun je gebruikmaken van een abonnement. Afhankelijk van je wensen bedenk, schrijf en plaats ik content via diverse social media. Gemiddeld komt deze tijdsinvestering neer op 6 – 10 uur per maand. In ruil daarvoor krijg je:

  • blog met tips, stappenplan of inzicht  (1 á 2x per maand)
  • aankondiging blog via Facebook (1x) , LinkedIn (2x) en Twitter (5x)
  • updates nieuws, producten/diensten, actualiteiten via Facebook (2x p/w) , LinkedIn (2x p/w) en Twitter (5x p/w)

Social media uitbesteden

Ontbreekt de tijd en prioriteit om zelf updates, berichten of tweets te plaatsen? Geen probleem. Andries tekst, training & advies reikt je graag de helpende hand. Interesse? Bel (06) 53 22 60 82 of vul het contactformulier in voor meer informatie over het social media abonnement.

Gratis 11 krachtige blogtips

Zonder deze beproefde tips blijf je aanmodderen met je blog. Dat is toch zonde. Abonneer je op Plakkracht – de digitale nieuwsbrief van Andries tekst, training & advies. En ontvang het inspiratieboekje ‘Bloggen als krachtenspel’ als welkomstcadeau.