Op zoek naar storyteller voor presentatie Storytelling?

Storytelling mag zich verheugen in een groeiende populariteit. En dat is vreemd, want mensen vertellen elkaar al verhalen sinds mensenheugenis. Wat is het verschil tussen storytelling en verhalen vertellen? Het vakgebied storytelling houdt zich bezig met de wijze waarop je een verhaal overbrengt. Als je een verhaal goed opbouwt en levendig vertelt, hangen mensen aan je lippen. In de  de plakkracht van een persoonlijk verhaal schuilt de kracht van storytelling. Een goed verhaal boeit, geeft inzicht en verbindt mensen.

Afspraak maken voor (gast)presentatie storytelling?

Ben je in de regio Eindhoven – Tilburg – Den Bosch op zoek naar een workshop storytelling? Of wil je André Driessen een (gast)presentatie over storytelling laten geven? Bel (06) 53 22 60 82 of vul onderstaand contactformulier in om een afspraak te maken. Voor de (gast)presentatie storytelling geldt geen standaard tarieven. Op basis van jouw persoonlijke wensen stel ik de inhoud samen. Tijdsduur is plusminus 60 – 90 minuten.

Meer weten over storytelling?

Is het vertellen van een verhaal geen ABC’tje voor je? Ben je benieuwd naar de ingrediënten van een beklijvend verhaal. Tijdens de presentatie storytelling neemt André Driessen je mee naar de magische wereld van verhalen vertellen. Hij vertelt wat storytelling is en hoe je deze marketingtool inzet om commerciële boodschappen over het voetlicht te brengen. Uiteraard kun je rekenen op een aantal aansprekende voorbeelden. Wil je een workshop Storytelling volgen? Geef je dan op voor deze interactieve sessie voor ondernemers.

Presentatie storytelling in een notendop

Wanneer boeit, verbindt en beklijft een persoonlijk verhaal? Veel mensen denken dat een verhaal per se goed af moet open? De wereldliteratuur kent talloze voorbeelden van verhalen waarin de hoofdpersoon een aantal keren struikelt voordat hij zijn doel bereikt. Het moment waarop de held van een verhaal zich opricht en tot nieuwe inzichten komt, is cruciaal voor storytelling. Vanzelfsprekend komt deze cruciale wending in een verhaal aan de orde tijdens de (gast)presentatie storytelling. In een notendop ziet de inhoud er als volgt uit:

  • Wat is storytelling?
  • Ingrediënten storytelling
  • Historie storytelling
  • Kracht van storytelling
  • Reis van de held
  • Uitleg en voorbeelden van archetypes
  • Belang van storylistening voor storytelling
  • Persoonlijke presentatie-opdracht

Blogs over storytelling

  • Het verhaal van de dwaas en de pissige buurvrouw [Lees blog]
  • Storytelling gaat om mensen van vlees en bloed [Lees blog]
  • Geef met archetypes karakter aan je storytelling [Lees blog]
  • Storytelling en presenteren: een droomkoppel [Lees blog]
  • Vertel verhalen en voorkom dat je boodschap vervliegt [Lees blog]
  • Storytelling: geef jezelf bloot met een persoonlijk verhaal [Lees blog]
  • Storytelling is geen jeukwoord, maar een beproefde marketingtool [Lees blog]
  • Storytelling: durf jij net als Kuifje eigenwijs en nieuwsgierig te zijn? [Lees blog]
  • Storytelling: persoonlijke verhalen zitten onderhuids [Lees blog]
  • Kracht van Storytelling: schrijf en beklijf met buddies van Pritt [Lees blog]
  • Geef met storytelling kleur aan je verhalen [Lees blog]

Gratis: 5 redenen om Storytelling te gebruiken

Wil je de plakkracht van persoonlijke verhalen inzetten in je zakelijke communicatie? Abonneer je op Plakkracht: de digitale tips van Andries tekst, training & advies. En ontvang als welkomstcadeau het e-book ‘Niet zeiken, vertel verhalen’. Een persoonlijk ‘zeikverhaaltje illustreert elke reden.

Andries tekst, training & advies verstuurt nieuwsbrieven via MailPoet. Als je je aanmeldt, ga je ook akkoord met de privacy en algemene voorwaarden van Mailpoet.

Tevreden opdrachtgevers

‘André komt jaarlijks bij Fontys Bedrijfsmanagement voor het MKB om onze studenten bij te praten over storytelling in hun marketingproject. Zijn gastcolleges worden door onze studenten altijd zeer positief ontvangen!’

‘André Driessen heeft Incassoplein als bedrijf en mij persoonlijk naar een hoger plan getild. Creativiteit en deskundigheid gaat hand in hand bij André. Hij heeft aan een half woord genoeg en van zijn werk spat de creativiteit af. Het is een feest om met André te werken, een betere professional in zijn vak ben ik nog niet tegengekomen.’

‘André denkt in metaforen, een betere schakel kun je niet hebben om beeld en tekst elkaar te laten versterken. Want taal – en dan geschreven – is toch de eerste en enige wijze van communiceren. Chapeau voor André in zijn wijze van storytelling, creatief en kundig, speels met taal voor deze in mijn ogen lastige opdracht’

‘Een digitale schouderklop heeft André zeker verdiend. Een tovenaar met woorden. Betrokken en bezielend mens. Gedreven om een mooi resultaat neer te zetten. En dus ere wie ere toekomt. Oftewel in goed Nederlands : highly recommended!’