Verleidelijke metatags schrijven

Verleidelijke metatags schrijven? Gebruik 7 beproefde tips

Verleidelijke metatags schrijven? Gebruik 7 beproefde tips Voor de komst van het internet en zoekmachines als Google stonden kranten vol met advertenties. Deze advertenties hadden één doel: lezers verleiden tot een bepaalde actie. Denk aan het kopen van een product of het bellen van een bepaald telefoonnummer. Ook de organische zoekresultaten in Google zien eruit […]

Hoe schrijf je goede webteksten

Hoe schrijf je goede webteksten? 5 tips waarmee je scoort in Google

Hoe schrijf je goede webteksten? 5 tips waarmee je scoort in Google Wat vind je prettiger: lezen vanaf het beeldscherm of lezen vanaf papier? Wil je het verschil ervaren? Neem dan de proef op de som. Lees eerst een boek, krant of magazine. En lees daarna de teksten op enkele websites. Wat valt je op? […]

tips voor het schrijven van webteksten

7 beproefde tips voor het schrijven van webteksten

7 beproefde tips voor het schrijven van webteksten Wees eens eerlijk. Sleutel je zelf aan je auto of ga je naar een garage voor een reparatie, een kleine/grote beurt of een Apk-keuring? Als je een nieuwe huisstijl en website nodig hebt, ga je dan zelf aan de slag? Of vertrouw je op de ideeën en […]

Respons verkoopbrief verhogen

Respons verkoopbrief verhogen? Vraag om reacties

Respons verkoopbrief verhogen? Vraag om reacties Een geasfalteerde weg loopt prettiger dan een straat met kinderkopjes. Dat geldt voor een wandeling. Maar ook voor mijn eerste schreden op het reclamepad. Halverwege de jaren negentig van de vorige eeuw kon ik geen werk vinden bij een reclamebureau. Daarom maakte ik als net afgestudeerde tekstschrijver van de […]

Authentiek communiceren

Authentiek communiceren? Vertel je eigen verhaal

Authentiek communiceren? Vertel je eigen verhaal Duivelse dilemma’s nemen soms je overtuigingskracht onder vuur. Wat doe jij? Vertrouw je op je eigen kracht? Of verkoop je je ziel aan de duivel? 10 jaar geleden kwam zo’n dilemma op mijn pad. Bij een toonaangevend reclamebureau verving ik een senior copywriter die met zwangerschapsverlof ging. Al snel […]

schrijven is schrappen

Simpel schrijven is schrappen

Simpel schrijven is schrappen Mijn hartstocht voor copywriting laaide op tijdens een gastcollege van mijn leermeester Hans Kik. Deze oud-student Nederlands vertelde in geuren en kleuren over een vak dat ik nog niet kende. Vanaf de eerste seconde hing ik aan zijn lippen. Hij illustreerde zijn meesterschap met een advertentiecampagne voor de Tilburgse snackgigant Ad […]

Succesvolle verkoopbrief

Succesvolle verkoopbrief schrijven? Neem klanten serieus

Succesvolle verkoopbrief schrijven? Neem klanten serieus Na mijn studie Nederlands geloofde ik in gouden bergen. Ik had 7 maanden stage gelopen als tekstschrijver. En mijn scriptie over een succesvolle verkoopbrief was beloond met een 9. Toch lukte het niet om aan de bak te komen. Ik nam genoegen met een baantje van  20 uur per […]

Verkoopbrieven verzenden

Verkoopbrieven verzenden: speel jij blufpoker of open kaart?

Verkoopbrieven verzenden: speel jij blufpoker of open kaart? Als onervaren tekstschrijver trok ik bij sommige opdrachten een te grote broek aan. Ik vond het lastig om ‘Nee’ te zeggen. Schrijfopdrachten zorgden immers voor inkomsten niet missen. Opdrachtgevers straffen blufpoker genadeloos af. Als jong broekie zei ik volmondig ‘Ja’ tegen een uitdagende klus. Ik wist dat […]

Acquisitiebrieven versturen

Acquisitiebrieven versturen? Geef een cadeautje

Acquisitiebrieven versturen? Geef een cadeautje Marokko smaakt naar meer. Tijdens een rondreis door dit Noord-Afrikaanse land raakte ik verkocht aan de geuren en kleuren van Marokko. Met plezier denk ik terug aan onze gids. Of Omar of the dessert zoals hij zichzelf noemde. Omar wachtte ons op in Merzouga, aan de rand van de Sahara. […]

acquisitiebrief schrijven

Acquisitiebrief schrijven: hoe warmer, hoe beter

Acquisitiebrief schrijven: hoe warmer hoe beter Ondernemen leerde ik met vallen en opstaan. Tekstschrijven ook. Mijn eerste struikelpartij vergeet ik nooit meer. Als beginnend tekstschrijver in Tilburg had ik mijn eerste acquisitiebrief op papier gezet. Ik stuurde deze mailing als een tweetrapsraket naar 80 reclamebureaus in de regio Tilburg – Eindhoven – Den Bosch. De respons […]